כניסת כתב
 
 
הצטרף ככתב
שכחתי סיסמא
 
כתב

יעל עבאדי , עברית

לפרופיל המלא

מדורים    زوايا
חדשות ואקטואליה   أخبار
ראש גדול   أتحمل المسؤولية
תרבות ואמנות   ثقافة وفنّ
דעות   آراء
חינוך וחברה   تربية ومجتمع
מונעים אלימות   نـَمنع العُنف
מולדתי   موطني
סביבה וטבע   المحيط والطبيعة
אחד על אחד   وجهًا لوجه
נפגשים   لقاء
בידור ופנאי   تسلية وترفيه
ספורט   رياضة
לצעירים בלבד   للشبيبة فقط
   

 
חדשות ואקטואליה أخبار
 

מבצע תרומות לחיילים התגלה כהטעיה
حملة تبرّعات للجنود يتبيّن أنّها عمليّة تضليل
מאת: יעל עבאדי הרצליה הראשונים
21.01.2009 01:38 מספר כניסות: 1227


By Rene Schwietzke
במסגרת המבצע "לחיילים מכל הלב" שיזמה רשת שופרסל בזמן המלחמה בעזה, התגלה כי החבילות לחיילים שנמכרו בסניף בהרצליה פיתוח הכילו רק רבע מהמוצרים המובטחים.
הראשונים, הרצליה


ביום שישי 9.1.09, הזמינה שופרסל את כל תושבי מדינת ישראל למבצע ללא כוונת רווח לשלוח "חבילות פינוק" לחיילים במבצע "לחיילים מכל הלב". כל אחד יכול היה להכין חבילה מפנקת לחיילים: לבחור כמה מוצרים שירצה שניתנים ב50% הנחה ולבנות חבילה בהתאם לתקציב שלו. בנוסף ניתנה האפשרות לקנות ב50% חבילה מיוחדת וארוזה מראש ב76 ש"ח. כלומר שווי המוצרים בפנים אמור להיות 152 ש"ח.
 
למבצע נרתמו מתנדבים מכל הארץ של תנועת הצופים. בין היתר פנו לשבט הצופים בהרצליה פיתוח, שבט "שחף", וביקשו את עזרתם בשיווק הארגזים, שכנוע הלקוחות וחלוקת פליירים. ביום שני 12.1.09 רוני וטל, בנות 17 משבט שחף, התנדבו לבוא ולעזור בשעות הבוקר על חשבון ביה"ס. הארגזים שהן שיווקו הרגישו להם קלים אך תחילה הם לא הניחו את הדעת לעניין. כשכמעט אזלו החבילות ביקשה מהן סגנית המנהל לארוז חבילות חדשות. הן ארזו ארגז עד שהיה מלא לגמרי והגיע לסופו ורצו לחשב את שוויו כדי לדעת בכמה למכור אותו, כי לא נתנו להם רשימת מוצרים מוגדרת. שיוויו של ארגז מלא לגמרי היה 80 ש"ח בלבד. הן אף הרגישו שהארגזים שהן עצמן מילאו כבדים ומלאים יותר מהארגזים המקוריים שניתנו להן, לכן פתחו השתיים ארגז מקורי ואכן שוויו היה 40 ₪ לערך, וזהו מחיר מדף, שגם עליו יש רווח לרשת.

רוני וטל פנו לסגנית מנהל הסניף, וזו אמרה להן "זה לא בעיה שלכן, זו בעיה של שופרסל". היא לקחה את הארגז המקורי מיידיהן ואמרה "אל תפתחו ארגזים, בטח לא ליד לקוחות. תחזרו לעמדה ותמשיכו למכור". סגנית המנהל שמה יד על הכתף של רוני ואמרה לה "יש הרבה בעיות בחיים, אל תדאגי בגלל זה, תעזבי את זה, זה לא בעיה שלך". טל ורוני התקשרו לרונית כרמי, ראש שבט שחף, וביקשו שתגיע לסניף. הן לא היו מוכנות להמשיך למכור את הארגזים המקוריים ולכן המשיכו לארוז ארגזים משלהן. סגנית המנהל ניגשה אליהם ואמרה "תוציאו קצת דברים. הארגזים שהכנתם מלאים מדי, לא יעבירו את זה ככה." והיא גמגמה "אל תדאגו, אח"כ הארגזים מגיעים למחסנים המרכזיים ומוסיפים עוד מוצרים."
 
בינתיים רונית כרמי התקשרה למנכ"ל השופרסל, ולסניף בהרצליה פיתוח הגיע האחראי למבצע בכל הארץ. הוא טען שסגנית המנהלת שיקרה ואין מחסנים מרכזיים, שולחים את הארגזים כמו שהם בלי לפתוח אותם. הוא אמר שזה אכן לא בסדר וזה נראה כאילו הייתה שם תרמית.

תגובתו של מנהל הסניף הייתה שלא היה להם מספיק מוצרים ולכן הארגזים לא היו בשווי שהובטח, תירוץ שנשמע עלוב מאוד. הוא הבטיח שהם יתקשרו ללקוחות שקנו את החבילות, יספרו להם על מה שקרה וישלחו חבילות חדשות.

זו דוגמא לניצול לרעה של רצון טוב של אזרחים הרוצים לתרום לחיילים ומוצאים עצמם "תורמים" לגורם מסחרי העושה רווחים על חשבונם. התופעה נעצרה בזכות ערנותן של הבנות המתנדבות ותלונתן להנהלת השופרסל.

Photo: By Rene Schwietzke
http://www.flickr.com/photos/rene-germany/2154484912/sizes/m/




הגנה על פרטיות תנאי שימוש אודות צור קשר